De eerste dag, en het begint gelijk al goed... - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Femke Verschure - WaarBenJij.nu De eerste dag, en het begint gelijk al goed... - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Femke Verschure - WaarBenJij.nu

De eerste dag, en het begint gelijk al goed...

Blijf op de hoogte en volg Femke

03 Februari 2014 | Curaçao, Willemstad

Gister ben ik begonnen aan mijn reis naar Curaçao. Op de vertraging van een uur vertraging na, een goede heenreis gehad. De avond voor vertrek was er nog wel wat stress, want ik had in totaal 7 kilo aan overbagage. Maar na wat spullen te hebben moeten achterlaten, zat ik precies op het goede gewicht.

Het appartement waar ik verblijf ziet er goed uit. Er zitten gelukkig veel Nederlanders. Helaas moeten we nog wel alle potten, pannen, servies en ander keukengerei aanschaffen.

Vanochtend zag ik dat er een kakkerlak in het doucheputje zat, maar nog helemaal slaapdronken denk er niet over na dat deze het putje uit kan kruipen en stap onder de douche. Tijdens het douche kruipt de kakkerlak natuurlijk uit het putje. Na te proberen niet te gillen en zonder in de buurt van de kakkerlak te komen de crèmespoeling uit mijn haar te wassen, ben ik snel de douche uit gevlucht.
Vervolgens besloot ik hem met een plastic bekertje te vangen, om hem daarna te verdelgen met insectenspray. Omdat we deze nog niet in huis hadden gehaald, moest de kakkerlak er een tijdje onder blijven. Bang zijnde dat hij het bekertje omver kan gooien, heb ik er een slipper opgelegd.
Maar ook Vincent moest natuurlijk nog douche. Hij de kakkerlak proberen te verplaatsen, waarbij deze ontsnapt. Ik natuurlijk weer helemaal panisch. Gelukkig heeft Vincent hem weer gevangen en buiten gezet. Eind goed al goed voor mijn lieve kakkerlakvriendje (tenzij iemand anders hem nu al heeft vermoord).

Nog steeds niet helemaal wakker ga ik thee zetten. De dag ervoor hadden we van onze buren te horen gekregen dat niet alle pitten het deden, dus ik voel of de pit warm wordt. Ik begin in het warme Curaçao dus niet met een verbrand gezicht, maar met drie verbrande vingers.

's middags ben ik alleen naar een benzinestation gelopen om kWh's te halen. Deze hoeven wij hier niet bij de huur bij te betalen, maar kunnen we opwaarderen. Er lopen hier niet heel vaak meisjes langs de weg, waardoor er de hele tijd naar mij getoeterd werd. Na 10 min ben ik gestopt met tellen.
Op een gegeven moment stopt er een antiliaan op een scooter langs mij en vraagt of ik een lift wil. Eindelijk een beetje wakker zeg ik wijselijk nee. Op de terugweg kom ik deze zelfde antiliaan weer tegen. Weer stopt hij voor mij, maar dit keer om mij mee uit te vragen. Ik heb dus officieel voor de eerste keer sjans gehad in Curaçao (ik heb trouwens weer nee geantwoord).

  • 01 Oktober 2016 - 11:54

    Pieter:

    Sexy verhaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Mijn stage voor mijn studie MBRT (medische beeldvormende en radiotherapeutische technieken) heb ik naar het mooie en ohh zo warme Curaçao.

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 4089

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 13 Juli 2014

Stage Curaçao

Landen bezocht: