De tijd vliegt - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Femke Verschure - WaarBenJij.nu De tijd vliegt - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Femke Verschure - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt

Blijf op de hoogte en volg Femke

11 Maart 2014 | Curaçao, Willemstad

Ik zit alweer ruim 5 weken op Curaçao, de tijd gaat snel. Ondertussen al heel wat zon gehad, maar helaas nog maar een beetje verkleurt. Hopelijk ben ik als ik terug kom wel bruin, gelukkig zit ik hier nog een hele tijd.

Ondertussen heb ik ook al wat meer van het eiland gezien. Afgelopen weekend zijn we naar de Grote Knip geweest (nee niet mijn oude middelbare school die ook zo genoemd wordt, maar een strand), een super mooi strand en een heldere zee. Er schijnen ook veel mooie vissen te zitten, de heb ik alleen niet gezien want ik heb nog geen duikbril. Die ga ik dus nog een keer kopen.

Ook ben ik afgelopen week naar de karnavals optocht geweest. En nee ik heb karnaval niet verkeerd geschreven, want hier schrijven ze het met een k. Het was een grote optocht, met veel dansende en zingende mensen. Niet z’n mooie wagens als ik Nederland, maar wel met veel mooiere en uitbundigere kostuums. Dinsdag ben ik ook nog even naar de nachtoptocht geweest. Was dezelfde optocht, alleen toen waren er lichtjes aan de outfits toegevoegd. Vind het jammer dat ik carnaval in Nederland heb moeten missen, maar vond het wel een leuke ervaring om het op Curaçao te hebben gevierd.

Natuurlijk ben ik hier niet alleen voor de zon, ik zit hier ook voor school. Op stage heb ik het super erg naar mijn zin. Mag al veel zelf doen en kom veel verschillende patiënten tegen. Soms kunnen de patiënten mij niet verstaan omdat ze alleen Papiaments praten, en dan is het handen en voeten gebruiken om uit te leggen wat er moet gebeuren. Ook komen er regelmatig Engelstalige patiënten, van Sint Maarten of van een cruise ship, gelukkig kan ik goed genoeg Engels om deze mensen te helpen. In de Antillen hebben ze ook een heel ander Engels accent dan in Engeland of America. Meer het accent wat op mijn matige Engels lijkt waardoor patiënten denken dat ik heel goed Engels kan.

Afgelopen week heb ik ook te horen gekregen dat mijn ouders mij komen opzoeken. Ze komen pas midden mei, hopelijk ken ik dan het eiland goed genoeg om ze alle mooie plekjes te laten zien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Mijn stage voor mijn studie MBRT (medische beeldvormende en radiotherapeutische technieken) heb ik naar het mooie en ohh zo warme Curaçao.

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 4094

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 13 Juli 2014

Stage Curaçao

Landen bezocht: