Duizend spiegels - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Femke Verschure - WaarBenJij.nu Duizend spiegels - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Femke Verschure - WaarBenJij.nu

Duizend spiegels

Blijf op de hoogte en volg Femke

05 Mei 2014 | Curaçao, Willemstad

Alweer over de helft, over tweeeneenhalve maand ben ik helaas alweer in ons koude kikkerlandje. De afgelopen weken heb ik natuurlijk weer veel gedaan en beleeft.
Drie weken terug ben ik gaan casino-hoppen. We zijn drie casino's op het eiland afgegaan. Natuurlijk moest ik ook een gokje wagen, maar helaas heb ik 10 gulden verloren.

In de tussentijd hebben we ook Pasen weer gehad. Toen heb ik samen met iemand een paasbrunch gehouden. We hadden chocoladecake, croissantjes, kaasbroodjes, krentenbollen, gekookte (en met nagellak geverfde) eitjes, gebakken ei met spek, kruidcake, watermeloen, frappeccino en een fles wijn. En dit allemaal voor maar twee personen, het eten is dus ook niet opgegaan. 'S avonds had ik dus ook helemaal geen honger meer.

Ook is het derde Spring Break feest op Kokomo Beach alweer geweest. Waren drie leuke feestjes, helaas komt er geen 4de editie. Gelukkig is er elke maand een Full Moon party op kokomo, daar ben ik afgelopen weekend nog heen geweest. Op het einde heb ik met allemaal antilinnen gedanst. Het was echt een super avond!!

De Full Moon party duurde wel tot 5 uur, dat was dus pas om 6 uur in bed liggen. Helaas ben ik heel slecht in uitslapen, dus heb ik in totaal maar twee uur geslapen. Maar natuurlijk stond het concert van Marco Borsato gepland, 'Duizend spiegels'. Hier kun ik de hele dag naar uit kijken en gelukkig had ik nog genoeg energie om de hele avond los te gaan en enorm vals mee te zingen met alle liedjes. Omdat de nieuwe cd van Marco Borsato hier niet, zong hij ook veel oude liedjes. De winnaar van 'The voice f Holland' en Jada Borsato hadden ook nog opgetreden. Dit was de eerste keer dat Jada voor een groot publiek optrad.

Afgelopen week hebben we ook Koningsdag gehad. Omdat de wet hier nog niet is verandert en daardoor niemand op de echte Koningsdag vrij kreeg, werd het hier nog op Koninginnendag gevierd. Koningsnacht heb ik hier wel gevierd in Bermuda. Koningsdag heb ik op het Wilhelminaplein gevierd. Hier is het net zo groot feest als in Nederland, met allemaal mensen in oranje kleding en een vrijmarkt.

• 05 Mei 2014 - 08:51

Marloes:

Hoi Femke,
    Veel leuke dingen gedaan zo te lezen! Geniet nog van de resterende anderhalve maand.
    Groetjes, Marloes

• 06 Mei 2014 - 17:24

Maria:

He Femke,
    Ik wist niet dat er, nu al, zoveel feestjes gegeven worden. Toch vooral overgewaaid vanuit Amerika dus. Dat zal zeker heel gezellig zijn geweest.
    Heel veel plezier nog daar, zeker nu dat de komende weken jouw ouders en zusjes komen. Geniet er nog van, want voor je het weet zit je inderdaad weer in ons kikkerlandje...
    Heel veel groetjes uit Ale, tante Maria